söndag 27 maj 2012

Två dygn averkade!

Då har man kört karp i två dygn. Gött väder så nu ser man ut som Danska flaggan.
Förtsa dygnet kom två run varav jag snaggade ( fastan i from av nate o näckrosor) en. Den spegeln som kom upp vägde 10500gr.
Dygn två blev det också två run där den ene också klev av efter att den snaggat. Den andre spegeln som kom upp vägde 10020gr.
Lite tråkigt att tappa två men så är det ibland. den ene får jag nog skylla på mitt tackel då jag bytte efter ena fiske mitt i natten. Kroken va lite för liten och kombinationen med snowman ( en liten +en stor boilie)  blev lite fel. Kul iaf att få två 10+ till på kontot.
Till veckan blir lite fisken efter jobbet förmodligen flytande på karp reka Multe o ev lite Abborre.
Sen till helgen blir det fiske fre-ons då jag är långledig, förmodligen bara karp men kanske även frest på sutare då det kan bli segt att bara sitta o glo.
Nu blire o Kolla Ljungskile mot Assyriska med P-G,
Ha de folks!

1 kommentar:

  1. Kul blogg! Läger till den. Speciellt kul med fler "karpnördar" i västergötland.

    SvaraRadera