torsdag 9 maj 2013

Äntligen funkade de pelagiska!



Körde idag mitt fjärde pass med pelagisk vertikal.
Lossade ordentligt med 7 gösar och den största vägde in på fina 7900gr o 87cm. Nytt pb med 2,1 kg känns bra då de blivit många timmar gös genom åren. Riktigt gött att metoden levererade och att det var värt pengarna o köpa nytt ekolod.
Dan började bra med 4 gösar efter en halvtimma. Inga stora och ganska nära botten. Bytte sen plats sökte nya ställen. När jag va längst bort i sjön började de regna o blåsa kraftigt. Bara o ge upp tänkte jag o började köra hemmåt. Nästan framme sprack det upp o vinden avtog drog då ut till ett grönområde mitt i sjön.
Hade flera följare men som tidigare ville de inte ta.
Såg ett fint eko på 4 meter botten va på 7meter. Släppte strax ovanför fisken o började ta hem den o den följde med. När ekonom ciggen hade bildat ett stort eko o skvallerfönstret small de på.
En kul fajt på klena grejor o blev riktigt skakis när jag så gösen första gången. Sen gick allt vägen o våningen gick bra. Fick ta kameran o köra kort med sjålvutlösaren och en bild på längden sen fick hon gå tillbaka för o göra sin lek. Va min första regg gös men då jag va själv så får det va den här gången. Får hoppas på nån till i sommar och nån e med i båten.
Körde ett pass för två dar sedan med Thomas och han drog då en riktigt fin gädda på 10120gr o 114cm på vertikal. Så metoden verkar va fin även på gädda. Va lite putt då när jag själv inte tagit nån 10a men smälte de bra med gösen nu.
Fler pass lär de bli i de närmaste då jag tycker det här fisket e bland de fräckaste på länge. O se en fisk som tar o känna hugget samtidigt som man kollar på skärmen.
Vore nåt för alla tv-spel nördar så de också kan få friskluft . Ha de mrhanky hanky o ett peanut power kan ja klämma in med.
Published with Blogger-droid v2.0.10

6 kommentarer:

  1. Grattis till en drömfisk!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar ja känns som man jagat de stora ett tag. Men denna metoden e magisk.

      Radera
  2. Där satt den ju! stort grattis,

    /Marran

    SvaraRadera
  3. Föresten, du kan regga fisken,Det behövs inget vittne så länge det inte är svenskt rekord. Bara man har foto, vikt och längd på fisken så är det helt ok.

    /Marran

    SvaraRadera
  4. Ok de låter bra, trodde vittne va obligatoriskt. Då ska jag fixa in mitt fjärde reg . Gött o tack för infon..

    SvaraRadera
  5. Grattis rikgt fin fisk:) tänkte precis säga samma sak som Marran. Men han tog orden ur munnen på mig.

    SvaraRadera