söndag 10 mars 2013

Prylvård!

Blev inget fiske idag. Kände inte att nordost o kyla va något inspirerande.
Vill ha vår nu o öppet vatten. Men medans man längtar finns det ju en del o göra medmalla prylar man har.
Bor i lägenhet så grejerna ligger lite här o där i förråd garderober o köksoffan.
Har idag gått över allt utom rullar o beten.
Har rengjort samtliga spön med sårtvätts savetter som är lysande till o polera klingor o spöringar. Spöna blir som nya igen o lite topps i spöholkarna så låter de inte skrap när spödelarna monteras. Har haft ute allt jag har i fiskväg,draken va sådär nöjd kan jag lova men tyckte ändå jag va ordentlig som fixade allt.
 Hon skall bara veta att jag även gjorde en lista på allt som fattas. Varje vår är det ju bunkring av allt som tagit slut typ linor ,krok,lekanden sänken, boilies, mäsk ja listan kan göras oändlig.
Sen skall det ju som brukligt köpas in nåt nytt o i år funderar jag på ett Big daddy flugset från vision till gädda då mitt förra känns lite klent till de största flugorna.
Nu är iaf allt iordning på prylarna har rotat igenom alla väskor o lådor o lagt allt på rätt plats.
Har även gjort iordning så vissa grejor ligger redo i speciella väskor o boxar för vissa fisken så man inte behöver rota överallt efter prylar fast nu e allt iordning så de behövs ju inte rotas igen hehe.
Ja våren e ju en stressig tid som fiskare olika arter o fiskesett varje dag känns det som.
Så fort isen gått börjar jag med gädda på vänern iaf en stor på fluga får bli första målet. Sen skall det köras lite fluga på havsöring. Flytande på karp i sjön där de stora asen går. Färna Abborre och lite piggvar. Men vädret får bestämma art och metod.
Har iaf fått fritt från draken att fiska mycket i vår. Eller rättare sagt hon sade -Gör du så!!!! Och det är ju tolkningsfritt :)
Imorrn blire rullvård och kolla hur mycket lina som skall köpas in. Bytte en del flätlina i höstas men nylon måste ju bytas på alla varje år. Får bli några bulkspolar.
Sen listan med krok sänken o bös sen till snäjk o shoppa.
ha de mr hanky o du glöm inte din vård av alla prylar snart smäller det på riktigt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar