onsdag 12 januari 2011

2010 års topp o botten lista, del 1/3


2010 var väl kanske inte det bästa fiskeåret för min del,men några ljuspunkter fanns ändå.
Här kommer en sammanfattning av fiskeåret 2010 i topp o botten form. Kommer att publiceras i 3 delar.

Topp : 1 Piggvarsfisket från flytring.

Jag o Team kompisen Petter tog tag i saken att en gång för alla knäcka piggvarsfisket på hemmaplan. Vi kom fram till att flytring skulle bli metoden och så skred vi till verket. Petter hade ju faktiskt fått en reg Piggvar förrut så vi hade ju lite koll på platsval iaf. För ovanlighetens skull lyckades vi faktiskt direkt. Första turen gav 2 st inget dasslock men nu visste vi iaf vad vi höll på med.
2a turen gav 2 till mig o 2 tappade.
Men det var på den fjärde turen som det skulle hända. Efter att tidigt på kvällen fått en på retsamma 980 gr small de på ett dasslock på 1900gr tjohoho REG.
Lyckan va gjord o man kunde slappna av lite.
Senare på hösten tog jag ett reg till från land på 1300gr.
Petter hade lite otur o fick inget reg förra året men i år blir det fler pass och då kommer de säkert. Totalt fick vi 13 piggvarar på ca 10 försök med 9 till mig o 4 till Petter. Peanut Power kallar ja de :)


Botten :1
För min del blev vinter säsongen ett enda stor bottennapp de va Sibirien kallt de kräksnöade o nappa gjorde de inte heller.
Fick fett me spö av Petter på ismete tror inte ja kom över 3 kg på Gädda.
Abborre gick inte bättre de 8 hg va allt ja kunde få fram ur de bottenfrösna sjöarna.
Havsisen gav förvisso Petter en ny art Paddtorsk men ingen stor o jag fick knappt nåt inte ens Sill. Synd man inte slog i huvudet rejält efter sista isturen i Mars så man fick glömt alltihop.

Forts följer Mr hanky

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar