söndag 16 januari 2011

Topp o botten 2010 del 3/3 !



Toppen :3
Vet egentligen inte vad jag skall lägga in här. Då fisket förra året inte alls gick som planerat.
Men får bli de två reggen jag o Petter drog förutom Piggvararna.
Tog en Färna på sensommaren på 2600gr inte den största jag fått.
Men eftersom jag inte anmälde den på 2800 gr som jag fick för några årsen, så var den välkommen.
Petter drog till med nytt Pb på Gös på 6180 gr vilket kanske var tur för han då reg vikten höjdes till 6500 gr i år.

Botten :3 Gäddfisket var nog det sämsta jag presterat på många år.
Brukar klämma en fisk över 7kg varje år ,ja till o me en 8a.
Men förra var sig inte likt. På isen kom ingen stor upp o förleksfisket på Vänern blåste inne o där kom ett gäng på strax över 6 kg upp.
Sommaren gav också endast 6 kgs o hösten blev de nästan inget fiskat då jag drog till Belgien och jobbade.
Captain Morgan däremot klämde sin första 10a så där får man ju bara grattulera.

I år är helt klart målet att ta en 10a skall lägga mycket tid i Mars o April månad innan Piggvarsfisket drar igång.
Ha de

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar